Formuła 1 Sezon 1974 Przegląd sezonu | Klasyfikacja końcowa konstruktorów | Klasyfikacja końcowa...

Multi tool use
1974 w Formule 1
FIA
| ||
![]() Emerson Fittipaldi w 1974 roku na Silverstone Circuit | ||
Inauguracja |
13 stycznia |
|
Zakończenie |
6 października |
|
Liczba wyścigów |
15 |
|
Mistrzowie | ||
Kierowcy |
Emerson Fittipaldi |
|
Konstruktorzy |
McLaren |
|
Poprzedni sezon • Następny sezon | ||
![]() |
Sezon 1974 Formuły 1 był 25. sezonem organizowanych przez FIA wyścigów. Rozpoczął się 13 stycznia 1974 i zakończył 6 października po piętnastu wyścigach.
Przegląd sezonu |
Rnd |
Wyścig |
Data |
Lokacja |
Zwycięzca |
Konstruktor |
---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
13 stycznia |
Oscar Gálvez |
![]() |
McLaren-Ford |
2 |
![]() |
27 stycznia |
Interlagos |
![]() |
McLaren-Ford |
3 |
![]() |
30 marca |
Kyalami |
![]() |
Brabham-Ford |
4 |
![]() |
28 kwietnia |
Jarama |
![]() |
Ferrari |
5 |
![]() |
12 maja |
Nivelles-Baulers |
![]() |
McLaren-Ford |
6 |
![]() |
26 maja |
Circuit de Monaco |
![]() |
Lotus-Ford |
7 |
![]() |
9 czerwca |
Scandinavian Raceway |
![]() |
Tyrrell-Ford |
8 |
![]() |
23 czerwca |
Zandvoort |
![]() |
Ferrari |
9 |
![]() |
7 lipca |
Dijon-Prenois |
![]() |
Lotus-Ford |
10 |
![]() |
20 lipca |
Brands Hatch |
![]() |
Tyrrell-Ford |
11 |
![]() |
4 sierpnia |
Nürburgring |
![]() |
Ferrari |
12 |
![]() |
18 sierpnia |
Österreichring |
![]() |
Brabham-Ford |
13 |
![]() |
8 września |
Monza |
![]() |
Lotus-Ford |
14 |
![]() |
22 września |
Mosport Park |
![]() |
McLaren-Ford |
15 |
![]() |
6 października |
Watkins Glen |
![]() |
Brabham-Ford |
Klasyfikacja końcowa konstruktorów |
Miejsce |
Konstruktor |
Podwozie |
Silnik |
Opony |
Punktów |
Zwycięstwa |
Podium |
PP |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
M23 |
Ford Cosworth DFV |
73 (75) |
4 |
10 |
2 |
|
2 |
![]() |
312B3 |
Ferrari 001/11 |
65 |
3 |
12 |
10 |
|
3 |
![]() |
005 006 007 |
Ford Cosworth DFV |
52 |
2 |
7 |
1 |
|
4 |
![]() |
72E 76 |
Ford Cosworth DFV |
42 |
3 |
6 |
1 |
|
5 |
![]() |
BT42 BT44 |
Ford Cosworth DFV |
35 |
3 |
5 |
1 |
|
6 |
![]() |
308 |
Ford Cosworth DFV |
15 |
3 |
|||
7 |
![]() |
P160E P201 |
BRM P142 |
10 |
1 |
|||
8 |
![]() |
DN1 DN3 |
Ford Cosworth DFV |
7 |
1 |
|||
9 |
![]() |
741 |
Ford Cosworth DFV |
6 |
||||
10 |
![]() |
FW IR |
Ford Cosworth DFV |
4 |
||||
11 |
![]() |
TS16 |
Ford Cosworth DFV |
3 |
||||
12 |
![]() |
T370 |
Ford Cosworth DFV |
1 |
||||
13 |
![]() |
RJ02 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
14 |
![]() |
T103 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
15 |
![]() |
PC1 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
16 |
![]() |
VPJ4 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
17 |
![]() |
006 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
18 |
![]() |
N173 N174 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
19 |
![]() |
AF1 |
Ford Cosworth DFV |
|||||
20 |
![]() |
F101 |
Ford Cosworth DFV |
Klasyfikacja końcowa kierowców |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos |
Kierowca |
![]() ARG |
![]() BRA |
![]() RPA |
![]() ESP |
![]() BEL |
![]() MON |
![]() SWE |
![]() HOL |
![]() FRA |
![]() GBR |
![]() GER |
![]() AUT |
![]() ITA |
![]() KAN |
![]() USA |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
10 |
1 |
7 |
3 |
1 |
5 |
4 |
3 |
NU |
2 |
NU |
NU |
2 |
1 |
4 |
55 |
2 |
![]() |
3 |
2 |
NU |
2 |
4 |
4 |
NU |
2 |
3 |
4 |
1 |
5 |
NU |
2 |
11 |
52 |
3 |
![]() |
NU |
13 |
8 |
5 |
3 |
2 |
1 |
5 |
4 |
1 |
2 |
NU |
3 |
NU |
NU |
45 |
4 |
![]() |
2 |
NU |
16 |
1 |
2 |
NU |
NU |
1 |
2 |
5 |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
38 |
5 |
![]() |
13 |
6 |
NU |
NU |
NU |
1 |
NU |
8 |
1 |
10 |
4 |
NU |
1 |
3 |
NU |
35 |
6 |
![]() |
7 |
7 |
1 |
NU |
NU |
NU |
NU |
12 |
NU |
6 |
3 |
1 |
NU |
9 |
1 |
32 |
7 |
![]() |
1 |
12 |
9 |
6 |
6 |
NU |
NU |
NU |
6 |
7 |
NU |
2 |
6 |
6 |
NU |
20 |
8 |
![]() |
NU |
9 |
NU |
10 |
NU |
NU |
3 |
NU |
NU |
NU |
NU |
3 |
NU |
4 |
3 |
15 |
9 |
![]() |
6 |
8 |
4 |
8 |
NU |
9 |
2 |
6 |
8 |
NU |
NU |
NU |
11 |
5 |
6 |
14 |
10 |
![]() |
NU |
3 |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
11 |
5 |
3 |
5 |
NU |
NU |
13 |
NU |
12 |
11 |
![]() |
4 |
5 |
3 |
9 |
7 |
NU |
NU |
4 |
7 |
NU |
15 |
12 |
||||
12 |
![]() |
NU |
4 |
11 |
13 |
NU |
NU |
NU |
NZ |
9 |
12 |
NU |
5 |
8 |
2 |
11 |
|
13 |
![]() |
5 |
10 |
2 |
NU |
5 |
NU |
NU |
NU |
10 |
12 |
NU |
NU |
NU |
NC |
NZ |
10 |
14 |
![]() |
NU |
NU |
NU |
13 |
3 |
5 |
NU |
12 |
NU |
8 |
8 |
NU |
NU |
10 |
6 |
|
15 |
![]() |
12 |
NU |
NU |
11 |
11 |
6 |
11 |
7 |
16 |
11 |
NU |
4 |
7 |
NU |
5 |
6 |
16 |
![]() |
NU |
NU |
5 |
4 |
NU |
NU |
NU |
NZ |
NU |
7 |
11 |
NU |
NU |
NZ |
5 |
|
17 |
![]() |
NU |
NU |
6 |
NU |
NU |
NU |
NU |
9 |
NU |
NU |
NU |
4 |
NU |
NU |
4 |
|
18 |
![]() |
NU |
11 |
12 |
NU |
8 |
7 |
6 |
NU |
13 |
13 |
9 |
12 |
8 |
14 |
8 |
1 |
19 |
![]() |
NU |
NU |
NU |
8 |
6 |
NU |
10 |
NU |
NC |
1 |
||||||
20 |
![]() |
10 |
9 |
NU |
10 |
10 |
11 |
NU |
13 |
6 |
NU |
NZ |
NU |
1 |
|||
21 |
![]() |
11 |
NU |
NZ |
12 |
8 |
7 |
NU |
15 |
NZ |
0 |
||||||
22 |
![]() |
7 |
9 |
0 |
|||||||||||||
23 |
![]() |
NU |
17 |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
14 |
NU |
16 |
7 |
0 |
|||
24 |
![]() |
7 |
18 |
NU |
0 |
||||||||||||
25 |
![]() |
7 |
DYS |
0 |
|||||||||||||
26 |
![]() |
8 |
NU |
NZ |
NZ |
0 |
|||||||||||
27 |
![]() |
NU |
NZ |
8 |
NZ |
0 |
|||||||||||
28 |
![]() |
NU |
NU |
NZ |
9 |
9 |
NZ |
0 |
|||||||||
29 |
![]() |
9 |
14 |
18 |
12 |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
NU |
10 |
NU |
0 |
|||
30 |
![]() |
NU |
NZ |
NZ |
NC |
9 |
0 |
||||||||||
31 |
![]() |
9 |
0 |
||||||||||||||
32 |
![]() |
14 |
10 |
NU |
NZ |
NU |
NZ |
10 |
NU |
DYS |
0 |
||||||
33 |
![]() |
NZ |
10 |
NU |
0 |
||||||||||||
34 |
![]() |
NU |
NU |
11 |
12 |
0 |
|||||||||||
35 |
![]() |
NZ |
11 |
NZ |
NZ |
NZ |
0 |
||||||||||
36 |
![]() |
12 |
NU |
0 |
|||||||||||||
37 |
![]() |
13 |
NZ |
0 |
|||||||||||||
38 |
![]() |
NU |
16 |
15 |
NU |
16 |
NU |
NU |
14 |
NC |
NZ |
NU |
0 |
||||
39 |
![]() |
14 |
NC |
NZ |
NZ |
0 |
|||||||||||
40 |
![]() |
14 |
NZ |
0 |
|||||||||||||
41 |
![]() |
14 |
0 |
||||||||||||||
42 |
![]() |
NU |
15 |
17 |
NZ |
0 |
|||||||||||
43 |
![]() |
15 |
NU |
NU |
DYS |
NZ |
NZ |
NU |
0 |
||||||||
44 |
![]() |
NU |
NC |
NU |
15 |
NU |
0 |
||||||||||
45 |
![]() |
17 |
0 |
||||||||||||||
46 |
![]() |
19 |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NU |
NU |
0 |
|||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
NU |
NZ |
NZ |
NZ |
NZ |
0 |
|||||||||
— |
![]() |
NU |
NZ |
0 |
|||||||||||||
— |
![]() |
NU |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NU |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NU |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NU |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NU |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
NZ |
NZ |
NZ |
NC |
0 |
||||||||||
— |
![]() |
NZ |
NZ |
WD |
0 |
||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
NZ |
0 |
|||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
0 |
||||||||||||||
— |
![]() |
NZ |
0 |
||||||||||||||
Pos |
Kierowca |
![]() ARG |
![]() BRA |
![]() RPA |
![]() ESP |
![]() BEL |
![]() MON |
![]() SWE |
![]() HOL |
![]() FRA |
![]() GBR |
![]() GER |
![]() AUT |
![]() ITA |
![]() KAN |
![]() USA |
Pts |
|
|
fZQ9LCqTQqBJZ1Zs J4yc6rTYIhfaZQtjVHJuQWM4MY,rnWPeYhOgkVj2ucPFUUhN9VrvJieYLMNu