Schemat organizacyjny Tworzenie schematów organizacyjnych | Menu nawigacyjne


Socjologia organizacjiOrganizacja pracy


struktury organizacyjnejorganizacjizakładzie pracystanowiska pracyzarządzaniusocjologii pracyaplikacjiMicrosoft VisioMicrosoft PowerPointSAPPeopleSoftOracle ERP




Schemat organizacyjny – graficzna prezentacja struktury organizacyjnej danej organizacji, a w szczególności zależności pomiędzy komórkami funkcjonalnymi. W zakładzie pracy komórkami takimi mogą być pojedyncze stanowiska pracy lub grupy stanowisk wyodrębnionych ze względu na swe funkcje.


W szerszym rozumieniu jest to model struktury organizacyjnej przyjęty w danej organizacji.


W naukach o zarządzaniu i literaturze poświęconej socjologii pracy opisywanych jest zazwyczaj kilka schematów organizacyjnych, np.:



  • schemat struktury prostej (schemat liniowy)

  • schemat struktury funkcjonalnej

  • schemat struktury sztabowej

  • schemat struktury macierzowej



Tworzenie schematów organizacyjnych |


Na rynku dostępnych jest szereg narzędzi,którymi można się posłużyć w tworzeniu schematów organizacyjnych. Do popularnych aplikacji należą: Microsoft Visio, Microsoft PowerPoint, oraz OrgPlus. Ponadto produkty firm Ingentis, Acquire, HumanConcepts, Cezanne Software i PeopleBoard pozwalają na integrację z takimi systemami jak SAP,
PeopleSoft oraz Oracle ERP i automatyczne tworzenie schematów organizacyjnych.







Popular posts from this blog

Can't compile dgruyter and caption packagesLaTeX templates/packages for writing a patent specificationLatex...

Schneeberg (Smreczany) Bibliografia | Menu...

Hans Bellmer Spis treści Życiorys | Upamiętnienie | Przypisy | Bibliografia | Linki zewnętrzne |...