KTM-31 Spis treści Oznaczenie | Historia | Produkowane odmiany | Eksploatacja | Porównanie z...


Wagony tramwajowe UKWZ


przegubowegotramwajowegoUKWZZłatouścieCzelabińskurublisilnikami asynchronicznymiKTM-23KTM-30PetersburgGorelektrotrans




















































































KTM-31 (71-631)

Tramwaj typu KTM-31 w Petersburgu
Tramwaj typu KTM-31 w Petersburgu
Dane ogólne
Producent

UKWZ
Premiera
2010
Lata produkcji
od 2011
Miejsce produkcji

Rosja Kirow
Dane techniczne
Liczba członów
3
Długość
28 050 mm
Szerokość
2500 mm
Wysokość
1940 mm
Masa
37 000 kg
Rozstaw wózków
1000/1524 mm
Średnica kół
620 mm
Liczba i moc silników
4 × 125 kW
Typ silników

silnik prądu stałego
Napięcie zasilania
600 V
Prędkość maksymalna
75 km/h
Wnętrze
Liczba miejsc siedzących
48
Liczba miejsc ogółem
201
Niskopodłogowość
72%

Portal Portal Transport szynowy

KTM-31 (ros. КТМ-31, także 71-631) – typ przegubowego, sześcioosiowego wagonu tramwajowego, produkowanego w rosyjskich zakładach UKWZ. Według stanu z lutego 2016 r. wyprodukowano 31 egzemplarzy (w tym 15 modyfikacji 71-631-02), z czego 27 jest eksploatowanych w Petersburgu, a 4 w Dyneburgu. Pierwsze trzy wagony przechodziły jazdy próbne w Złatouście, inny egzemplarz testowano w Czelabińsku. W 2012 r. wartość tramwaju wynosiła 41 mln rubli[1].


Udział niskiej podłogi wynosi 72%. Pudło wagonu zbudowane jest z trzech członów połączonych przegubami; człony opierają się na trzech dwuosiowych wózkach, przy czym skrajne wózki są napędowe, a środkowy toczny. Wagon zasilany jest silnikami asynchronicznymi.




Spis treści






  • 1 Oznaczenie


  • 2 Historia


  • 3 Produkowane odmiany


    • 3.1 71-631


    • 3.2 71-631-02




  • 4 Eksploatacja


  • 5 Porównanie z tramwajami konkurencji


  • 6 Galeria


  • 7 Zobacz też


  • 8 Przypisy


  • 9 Linki zewnętrzne





Oznaczenie |


Wagon posiada dwa oznaczenia: oficjalne 71-631 i nieoficjalne КТМ-31.


Znaczenie poszczególnych cyfr w oficjalnym oznaczeniu:



  • 7 – tramwaj,

  • 1 – Rosja (kraj produkcji),

  • 6 – producent (UKWZ),

  • 31 – numer modelu.


КТМ jest skrótem od Kirowskij Tramwaj Motornyj, model 31 (ros. Кировский Трамвай Моторный, модель 31, pol. Kirowski Tramwaj Silnikowy, model 31).



Historia |


Konstrukcja wagonu typu KTM-31 została opracowana w 2011 r. na bazie tramwaju typu KTM-23, uwzględniono również wnioski wynikające z eksploatacji prototypowego tramwaju KTM-30[2]. Prototypowy egzemplarz jest tramwajem trójczłonowym, jednostronnym; został zakupiony przez Petersburg[3], choć początkowo planowano dostarczenie go do Kijowa; tramwaj otrzymał nawet żółto-niebieskie malowanie i ukraińskie napisy. Do końca 2012 r. petersburski przewoźnik Gorelektrotrans zamówił jeszcze pięć sztuk przegubowego, dwustronnego wagonu tramwajowego typu KTM-31[3].



Produkowane odmiany |



71-631 |


Trójczłonowy, jednokierunkowy, jednostronny, niskopodłogowy wagon tramwajowy. Do wnętrza prowadzi sześcioro drzwi, zlokalizowanych po prawej stronie pudła: czworo drzwi jest dwuczęściowych, a dwoje jednoczęściowych. Ogółem wyprodukowano osiem sztuk.



71-631-02 |


Trójczłonowy, dwukierunkowy, obustronny wagon tramwajowy. Dostęp do przedziału pasażerskiego umożliwia ośmioro drzwi, zamontowanych po obu stronach wagonu: czworo drzwi jest dwuczęściowych, a czworo jednoczęściowych. Wytworzono piętnaście egzemplarzy tego typu.



Eksploatacja |




































Państwo
Miasto
Przewoźnik
Typ
Lata dostaw
Liczba


 Rosja

Petersburg

Gorelektrotrans(ros.)
71-631
2012–2014
12

71-631-02
2012–2013
15


 Łotwa

Dyneburg
Daugavpils Satiksme
71-631
2014
4



Porównanie z tramwajami konkurencji |
















































































Porównanie tramwaju typu 71-631 z tramwajami produkowanymi przez konkurencyjne zakłady w WNP

Трамвайный вагон 71-631-02 на испытаниях в Златоусте (2).jpg
71-631/71-631-02

May2015 Volgograd img09 MamaevKurgan metrotram station.jpg
LWS-2009

157depo.jpg
AKSM-843

Uralvagonzavod tram at Innoprom.jpg
71-409
Producent

Rosja UKWZ

Rosja PTMZ

Białoruś Biełkommunmasz


Rosja Uraltransmasz

Lata produkcji
2011–dziś 2008–2012 2010–dziś
od 2011
Liczba wyprodukowanych sztuk (stan na lipiec 2015 r.)
31 11 28
2
Miejsca eksploatacji

Rosja Petersburg (27)
Łotwa Dyneburg (4)
Rosja Czelabińsk (1, sprzedany do Petersburga)

Rosja Wołgograd (10)
Ukraina Kijów (1)

Rosja Kazań (20)
Białoruś Mińsk (5)
Rosja Petersburg (3)

Rosja Niżny Nowogród (1, przechodzi jazdy próbne)
Rosja Wołgograd (1, przechodzi jazdy próbne)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość), mm
28050 х 2500 х 3700 31500 х 2550 х 3150 25400 х 2500 х 3900
21355 х 2500 х 3280
Niskopodłogowość, %
72 43 80
100
Liczba miejsc ogółem
291 (8 os./m²),
201 (5 os./m²)
225 (5 os./m²) 226 (8 os./m²)
210 (8 os./m²)
Мasa, kg
37 000 42 000 b.d.
25 000
Prędkość maksymalna, km/h
75 75 100
75

Liczba i moc silników, kW
4 × 125 8 × 90 4 × 105
8 × 47,5


Galeria |




Zobacz też |



  • UKWZ

  • Tramwaje w Petersburgu



Przypisy |




  1. В Златоусте прошел испытания новый трамвай (ros.). www.златтв.рф, 2012-10-18. [dostęp 2012-10-20]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-10-26)].


  2. Новый сочлененный вагон из Усть-Катава (ros.). www.metroblog.ru, 2011-05-19. [dostęp 2012-10-20]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-10-26)].


  3. ab «Горэлектротранс» обкатал новый 30-метровый трамвай (ros.). www.fontanka.ru, 2012-09-28. [dostęp 2012-10-03]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-10-26)].



Linki zewnętrzne |



  • Opis i dane techniczne wagonu 71-631 na oficjalnej stronie producenta

  • Reklama wagonu 71-631: str. 1, str. 2, str. 3





Popular posts from this blog

Can't compile dgruyter and caption packagesLaTeX templates/packages for writing a patent specificationLatex...

Schneeberg (Smreczany) Bibliografia | Menu...

Hans Bellmer Spis treści Życiorys | Upamiętnienie | Przypisy | Bibliografia | Linki zewnętrzne |...