Grand Prix Monako 1964 Klasyfikacja | Uwagi | Menu nawigacyjneee
1964 w Formule 1Grand Prix Monako Formuły 11964 w EuropieMonako w XX wieku
sezonie 196410 maja1964Circuit de MonacoGrand Prix MonakoFormuły 1
| ||
| 1. wyścig z 10 w sezonie 122. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 10 maja 1964 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 100 | |
| Długość okrążenia | 3,145 km | |
| Dystans | 314,500 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 20 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 17 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 10 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Jim Clark (1:34,0, Lotus) | |
| Zwycięzca | Graham Hill (2:41:19,5, BRM) | |
| Najszybsze okrążenie | Graham Hill (1:33,9, BRM) | |
w sezonie 1964 Grand Prix Holandii 1963 Grand Prix Monako 1965 | ||
Grand Prix Monako 1964 (oryg. Grand Prix Automobile de Monaco) – 1. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1964, która odbyła się 10 maja 1964, po raz 11. na torze Circuit de Monaco.
22. Grand Prix Monako, 11. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
| Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 8 | BRM | 100 | 2:41:19.5 | 3 | 9 | |
| 2 | 7 | BRM | 99 | + 1 okrążenie | 8 | 6 | |
| 3 | 11 | Lotus-Climax | 97 | + 3 Okrążenia | 6 | 4 | |
| 4 | 12 | Lotus-Climax | 96 | Silnik | 1 | 3 | |
| 5 | 19 | Cooper-Climax | 96 | + 4 Okrążenia | 11 | 2 | |
| 6 | 18 | Lotus-BRM | 96 | + 4 Okrążenia | 15 | 1 | |
| 7 | 16 | Brabham-Climax | 86 | Skrz. biegów | 12 | ||
| 8 | 24 | Lotus-BRM | 78 | + 22 Okrążenia | 16 | ||
| 9 | 9 | Cooper-Climax | 70 | Zawieszenie | 9 | ||
| 10 | 20 | Ferrari | 68 | Skrz. biegów | 7 | ||
| NU | 6 | Brabham-Climax | 62 | Skrz. biegów | 5 | ||
| NU | 4 | BRM | 53 | Przegrzanie | 13 | ||
| NU | 5 | Brabham-Climax | 29 | Wtrysk | 2 | ||
| NU | 10 | Cooper-Climax | 17 | Łożysko koła | 10 | ||
| NU | 21 | Ferrari | 15 | Skrz. biegów | 4 | ||
| NU | 15 | BRP-BRM | 8 | Wyciek paliwa | 14 | ||
| NZ | 17 | Lotus-BRM | |||||
| NZ | 2 | Lotus-BRM | |||||
| NZ | 3 | Lotus-BRM | |||||
| NW | 14 | Lotus-BRM | |||||
| WD | 1 | Scirocco-Climax | |||||
| WD | 22 | BRM | Nie gotowy bolid | ||||
| WD | 23 | BRM | Nie gotowy bolid |
Uwagi |
Pole position: Jim Clark - 1:34.0- Najszybsze okrążenie: Graham Hill - 1:33.9
| ||||
| ||||