BMW serii 1 Spis treści Pierwsza generacja | Druga generacja | Przypisy | Menu nawigacyjneoznaczona1...
Samochody BMWSamochody tylnonapędoweSamochody kompaktoweSamochody z lat 2000–2009Samochody z lat 2010–2019HatchbackiCoupéKabriolety
samochód osobowyklasy kompaktowejniemieckiBMWBMW serii 3 E90BMW serii 3Seria 2BMW 5 GTE87BMWBMWBMWcoupefaceliftinguosłonie chłodnicy
BMW serii 1 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 2004 roku przez niemiecki koncern BMW. Od 2011 roku produkowana jest druga generacja modelu, a w 2019 roku zadebiutuje trzecie wcielenie.
Spis treści
1 Pierwsza generacja
1.1 Dane techniczne
1.2 Wersja elektryczna (BMW ActiveE)
1.3 Coupe/Cabriolet
2 Druga generacja
2.1 Dane techniczne
3 Przypisy
Pierwsza generacja |
| ||
BMW serii 1 (E87) przed liftingiem | ||
Producent | BMW | |
Projektant | Chris Bangle | |
Okres produkcji | 2004 - 2011 | |
Miejsce produkcji | Lipsk Regensburg | |
Poprzednik | BMW serii 3 Compact | |
Następca | BMW serii 1 II | |
Dane techniczne | ||
Segment | C | |
Typy nadwozia | 3- i 5-drzwiowy hatchback | |
Silniki | M47N2 (118d, 120d), N43 (116i 1.6, 118i, 120i), N45 (116i), N45N (116i, 116i 1.6), N46 (118i, 120i), N46N (118i, 120i), N47 (118d, 120d), N47S (123d), N52 (130i), N52N (125i, 130i), N54 (135i) | |
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna 6-biegowa manualna 6-biegowa automatyczna | |
Rodzaj napędu | Przedni | |
Długość | 4227 mm | |
Szerokość | 1751 mm | |
Wysokość | 1430 mm | |
Rozstaw osi | 2660 mm | |
Masa własna | 1320 - 1450 kg | |
Poj. zbiornika paliwa | 50 l | |
Test Euro NCAP | ||
Pojemność bagażnika | 330/ 1150 l | |
Dane dodatkowe | ||
Konkurencja | Audi A3 Volvo C30 |
BMW serii 1 I oznaczony kodami E81 oraz E87 zadebiutował w 2004 roku jako pierwszy zbudowany od podstaw kompaktowy model marki.
Pierwsza na rynek trafiła odmiana 5-drzwiowa. Samochód ten przejął około 60% rozwiązań technicznych od swojego starszego brata, BMW serii 3 E90.
Paletę silnikową serii 1 stanowią wersje 116i (122 KM), 118i (143 KM), 120i (150 KM, 170 KM), 130i (265 KM), 116d (115KM), 118d (143KM), 120d (177 KM),123d (204 KM), 135i (306 KM) oraz topowa wersja M (340 KM).
W 2007 roku gamę rozszerzyły wersje coupe oraz kabriolet, które opisano niżej.
Dane techniczne |
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: | Śr. zużycie paliwa |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | |||||||||
116i[1] | R4 1,6 l (1596 cm³), DOHC | wtrysk EFi | 84,00 mm × 72,00 mm | 10,2:1 | 115 KM (85 kW) przy 6000 obr./min | 150 Nm przy 4300 obr./min | 10,8 s | 201 km/h | 7,5 l / 100 km |
116i[2] | R4 1,6 l (1597 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 82,00 mm × 75,60 mm | 12,0:1 | 122 KM (90 kW) przy 6000 obr./min | 160 Nm przy 4250 obr./min | 10,2 s | 204 km/h | 5,8 l / 100 km |
118i[3] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC | wtrysk EFi | 84,00 mm × 90,00 mm | 10,5:1 | 129 KM (95 kW) przy 5750 obr./min | 180 Nm przy 3250 obr./min | 9,4 s | 208 km/h | 7,3 l / 100 km |
118i[4] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 84,00 mm × 90,00 mm | 12,0:1 | 143 KM (105 kW) przy 6000 obr./min | 190 Nm przy 4500 obr./min | 8,7 s | 210 km/h | 5,9 l / 100 km |
120i[5] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC | wtrysk EFi | 84,00 mm × 90,00 mm | 10,5:1 | 150 KM (110 kW) przy 6200 obr./min | 200 Nm przy 3600 obr./min | 8,9 s | 217 km/h | 7,4 l / 100 km |
120i[6] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 84,00 mm × 90,00 mm | 12,0:1 | 170 KM (125 kW) przy 6700 obr./min | 210 Nm przy 4250 obr./min | 7,8 s | 224 km/h | 6,4 l / 100 km |
125i | R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 85,00 mm × 88,00 mm | 12,0:1 | 218 KM (160 kW) przy 6100 obr./min | 270 Nm przy 2500-4250 obr./min | 6,4-6,8 s | 245 km/h | 7,9-8,1 l / 100 km |
130i[7] | R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC | wtrysk EFi | 85,00 mm × 88,00 mm | 10,7:1 | 265 KM (195 kW) przy 6600 obr./min | 315 Nm przy 2500-4000 obr./min | 6,1 s | 250 km/h | 9,2 l / 100 km |
135i | R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, biturbo | wtrysk bezpośredni | 84,00 mm × 89,60 mm | 10,2:1 | 306 KM (225 kW) przy 5800 obr./min | 400 Nm przy 1200-1500 obr./min | 5,2-5,5 s | 250 km/h | 8,5-8,6 l / 100 km |
Silniki wysokoprężne: | |||||||||
116d[8] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,0:1 | 115 KM (85 kW) przy 4000 obr./min | 260 Nm przy 1750-2500 obr./min | 10,3 s | 200 km/h | 4,4 l / 100 km |
118d[9] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk | 84,00 mm × 90,00 mm | 17,2:1 | 122 KM (90 kW) przy 4000 obr./min | 280 Nm przy 2000 obr./min | 10,0 s | 201 km/h | 5,6 l / 100 km |
118d[10] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,0:1 | 143 KM (105 kW) przy 4000 obr./min | 300 Nm przy 2000 obr./min | 9,0 s | 210 km/h | 4,7 l / 100 km |
120d[11] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk | 84,00 mm × 90,00 mm | 17,0:1 | 163 KM (120 kW) przy 4000 obr./min | 340 Nm przy 2000 obr./min | 7,9 s | 220 km/h | 5,7 l / 100 km |
120d[12] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,0:1 | 177 KM (130 kW) przy 4000 obr./min | 350 Nm przy 2000 obr./min | 7,6 s | 228 km/h | 4,9 l / 100 km |
123d[13] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, biturbo | wtrysk common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,0:1 | 204 KM (150 kW) przy 4400 obr./min | 400 Nm przy 2000-2250 obr./min | 6,9 s | 238 km/h | 5,2 l / 100 km |
Podwozie
- Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
- Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny
- Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe
- ABS i ASR
Wymiary i ciężary
- Rozstaw kół przód/tył: 1484/1497 mm
DMC: 1745-1875 kg- Pojemność bagażnika: 330/1150 dm³
Wersja elektryczna (BMW ActiveE) |
W 2011 do limitowanej produkcji (ponad 1000 sztuk) weszła wersja elektryczna E82 - BMW ActiveE[14]. Auto było testowane w Europie, USA i w Chinach w celu lepszego przygotowania do masowej produkcji samochodów elektrycznych Megacity, która rozpoczęła się w 2013. BMW ActiveE charakteryzuje się zasięgiem ponad 160 km, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9 s oraz prędkością maksymalną 145 km/h.
Coupe/Cabriolet |
| ||
BMW serii 1 Coupe (E87) przed liftingiem | ||
Producent | BMW | |
Projektant | Chris Bangle | |
Okres produkcji | 2007 - 2013 | |
Miejsce produkcji | Lipsk Regensburg | |
Poprzednik | brak | |
Następca | BMW serii 2 | |
Dane techniczne | ||
Segment | sportowe segmentu C | |
Typy nadwozia | 2-drzwiowy kabriolet (E88) 2-drzwiowe coupé (E82) | |
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna 6-biegowa manualna 6-biegowa automatyczna | |
Rodzaj napędu | tylny | |
Długość | 4380 mm | |
Szerokość | 1803 mm | |
Wysokość | 1411 mm | |
Rozstaw osi | 2660 mm | |
Masa własna | 1675 kg | |
Poj. zbiornika paliwa | 50 l | |
Test Euro NCAP | ||
Pojemność bagażnika | 260l (Cabriolet) 305 l (Coupe) | |
Dane dodatkowe | ||
Pokrewne | BMW serii 1 |
BMW serii 1 I w wersji coupe oraz kabriolet zadebiutowało aż 4 lata po bazowym modelu, hatchbacku - w 2007 roku. Pozbawione bezpośredniej konkurencji w klasie premium kompaktowe warianty przyjęły rolę tańszej i mniejszej alternatywy dla BMW serii 3 w wersji coupe i coupe-cabrio. Wariant z dachem wyróżniał się drzwiami bez ramek, a kabriolet - materiałowym dachem. Obie odmiany produkowano jeszcze dwa lata po zakończeniu produkcji bazowego hatchbacka, do 2013 roku. Następca przyjął nową nazwę - Seria 2.
Oferta wersji Coupe składała się z wariantów:
- 118d, 118i, 120i, 120d, 123d, 125i, 128i, 135i oraz 1 M Coupe.
Oferta wersji Cabriolet składała się z wariantów:
- 118d, 118i, 120i, 120d, 123d, 125i, 128i oraz 135i
Druga generacja |
| ||
BMW serii 1 II przed liftingiem | ||
Producent | BMW | |
Zaprezentowany | 2011 | |
Okres produkcji | od 2011 | |
Miejsce produkcji | Lipsk Regensburg Araquari Shenyang Ćennaj Kulim Rayong | |
Poprzednik | BMW serii 1 I | |
Następca | BMW serii 1 III | |
Dane techniczne | ||
Segment | C | |
Typy nadwozia | 3-i 5-drzwiowy hatchback | |
Silniki | 3 cylindrowe: B37 (114d, 116d, 116d ed) B38 (116i, 118i) 4 cylindrowe: B47 (118d, 118dX, 120d, 120dX, 125d) N13 (114i, 116i, 118i, 120i) N20 (125i) N47N (114d, 116d, 116d ed, 118d, 118dX, 120d, 120dX) N47S1 (125d) 6 cylindrowe: N55 (M135i, M135iX) | |
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 8-biegowa automatyczna | |
Rodzaj napędu | tylny | |
Długość | 4324 mm | |
Szerokość | 1765 mm | |
Wysokość | 1421 mm | |
Rozstaw osi | 2690 mm | |
Masa własna | 1365 - 1440 kg | |
Poj. zbiornika paliwa | 52 l | |
Test Euro NCAP | ||
Pojemność bagażnika | 360/ 1200 l | |
Dane dodatkowe | ||
Pokrewne | BMW serii 2 | |
Konkurencja | Alfa Romeo Giulietta Audi A3 Lexus CT 200h Mercedes-Benz klasy A Volvo V40 |
BMW serii 1 II oznaczone kodem fabrycznym F20 zadebiutowało w 2011 roku.
Przedstawione 7 lat po debiucie prekursora auto kontynuowało swoją stylistyką styl zapoczątkowany przez BMW 5 GT. Nowa Seria 1 jest większa od poprzednika – samochód ma 432 cm długości i 177 cm szerokości. Poprzednik miał długość o 8 cm mniejszą, a szerokość o 2. Dzięki powiększeniu tych wymiarów w samochodzie uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu oraz więcej miejsca na bagaż. Wnętrze pojazdu przypomina nieco model E87 oraz inne modele BMW.
W początkowym okresie produkcji samochód był oferowany z pięcioma silnikami – dwoma benzynowymi (116i, 118i) i trzema dieslami (116d, 118d, 120d). Każde F20 jest wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną. Za dopłatą można zamówić model z 8-biegową przekładnią automatyczną (standardowa 125i oraz 125d).
Auto jest dostępne w liniach stylistycznych:
- BMW Sport Line
- BMW Urban Line
W październiku 2013 roku BMW zaprezentowało oficjalnie nową serię 2, która zastąpi w ofercie niemieckiej marki BMW 1 z nadwoziem coupe[15].
Wiosną 2015 roku odbył się debiut BMW serii 1 po faceliftingu. Zmieniono nieco stylizację nadwozia (np. powiększono tzw. "nerki", czyli ozdobne chwyty powietrza na osłonie chłodnicy) oraz wnętrza (wygląd konsoli środkowej). Ponadto zwiększył się poziom standardowego wyposażenia oraz pojawiły się nowe i zmodernizowane jednostki napędowe[16].
Dane techniczne |
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: | Śr. zuż. paliwa / 100 km |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | |||||||||
114i | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo | wtrysk bezpośredni | 77,00 mm × 85,80 mm | 10,5:1 | 102 KM (75 kW) przy 4000 obr./min | 180 N•m przy 1100 obr./min (z overboost) | 11,2 s | 195 km/h | 5,5 l |
116i[17] | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo | wtrysk bezpośredni | 77,00 mm × 85,80 mm | 10,5:1 | 136 KM (100 kW) przy 4400 obr./min | 220 N•m przy 1350-4300 obr./min (240 Nm przy 1500-3500 obr./min z overboost) | 8,5 s 8,7 s (aut.) | 210 km/h | 5,5 l 5,6 l (aut.) |
118i[18] | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo | wtrysk bezpośredni | 77,00 mm × 85,80 mm | 10,5:1 | 170 KM (125 kW) przy 4800 obr./min | 250 N•m przy 1500-4500 obr./min | 7,4 s 7,5 s (aut.) | 225 km/h 222 km/h (aut.) | 5,8 l 5,6 l (aut.) |
125i | R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo | wtrysk bezpośredni | 84,00 mm × 90,10 mm | 10,0:1 | 218 KM (160 kW) przy 5000 obr./min | 310 N•m przy 1350-4800 obr./min | 6,4 s 6,5 s (aut.) | 245 km/h | 6,6 l 6,4 l (aut.) |
M135i | R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, bi-turbo | wtrysk bezpośredni | 84,00 mm × 89,60 mm | 10,2:1 | 320 KM (235 kW) przy 5800 obr./min | 450 N•m przy 1300-4500 obr./min | 5,1 s 4,9 s (aut.) | 250 km/h | 8,0 l 7,5 l (aut.) |
Silniki wysokoprężne: | |||||||||
114d | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo | common rail | 78,00 mm × 83,60 mm | 16,5:1 | 95 KM (70 kW) przy 4000 obr./min | 235 N•m przy 1500-2750 obr./min | 12,2 s | 185 km/h | 4,1 l |
116d EfficientDynamics Editon[19] | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC, turbo | common rail | 78,00 mm × 83,60 mm | 16,5:1 | 116 KM (85 kW) przy 4000 obr./min | 260 N•m przy 1750-2500 obr./min | 10,5 s | 195 km/h | 3,8 l |
116d[20] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,5:1 | 116 KM (85 kW) przy 4000 obr./min | 260 N•m przy 1750-2500 obr./min | 10,3 s 10,7 s (aut.) | 200 km/h | 4,3 l 4,4 l (aut.) |
118d[21] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,5:1 | 143 KM (105 kW) przy 4000 obr./min | 320 N•m przy 1750-2500 obr./min | 8,9 s | 212 km/h | 4,4 l |
120d[22] | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,5:1 | 184 KM (135 kW) przy 4000 obr./min | 380 N•m przy 1750-2750 obr./min | 7,2 s 7,3 s (aut.) | 228 km/h | 4,5 l 4,4 l (aut.) |
125d | R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo | common rail | 84,00 mm × 90,00 mm | 16,5:1 | 218 KM (160 kW) przy 4400 obr./min | 450 N•m przy 1500-2500 obr./min | 6,5 s | 240 km/h | 4,9 l 4,8 l (aut.) |
Przypisy |
↑ 2004 BMW 116i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2007 BMW 116i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2004 BMW 118i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2007 BMW 118i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2004 BMW 120i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2007 BMW 120i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2005 BMW 130i {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2009 BMW 116d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2004 BMW 118d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2004 BMW 118d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2004 BMW 120d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2007 BMW 120d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ 2007 BMW 123d {E87} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 31-12-2012].
↑ BMW ActiveE.
↑ Wszystko o nowym BMW 2 (pol.). W: chcekupicauto.pl [on-line]. [dostęp 24-10-2013].
↑ BMW serii 1 po liftingu (pol.). W: chceauto.pl [on-line]. [dostęp 20-01-2015].
↑ 2011 BMW 116i {F20} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
↑ 2011 BMW 118i {F20} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
↑ 2012 BMW 116d EfficientDynamics Edition F20 series (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
↑ 2011 BMW 116d {F20} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
↑ 2011 BMW 118d {F20} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
↑ 2011 BMW 120d {F20} technical specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 29-07-2011].
« wcześniejsze - Samochody BMW produkowane od roku 1950 do dziś | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | Seria | Lata 1950-1959 | Lata 1960-1969 | Lata 1970-1979 | Lata 1980-1989 | Lata 1990-1999 | Lata 2000–2009 | Lata 2010–2019 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
mini | Isetta (250,300,600,Dreirad) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
małe | 700 | i3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kompakt | 1 | E81/82/87/88 | F20/21 | F40 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | F22/23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2GT | F45/46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
klasa średnia | 3 | E114 (1502,1602,1802,2002) | E21 | E30 | E36 | E46 | E90/91/92/93 | F30/31/35/80 | G20/21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | F32/33/36/82/83 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3GT | F34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wyższa klasa średnia | 5 | E115 (1500,1800,2000) | E12 | E28 | E34 | E39 | E60/61 | F10/11/18 | G30/31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5GT (F07) | 6GT (G32) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
luksusowe | 7 | BMW V8: 501/502, 503, 507, 3200 CS | E3 | E23 | E32 | E38 | E66|E65/66/67 | F01/02/04 | G11/12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
coupé | 6/8 | E9 | E24 (6) | E31 (8) | E63/64 (6) | F06/12/13 | G15 (8) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
roadster | Z | Z1 (E30) | Z3 (E36) | Z4 (E85/86) | Z4 (E89) | Z4 (G29) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Z8 (E52) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sportowe | M1 (E26) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | X | X1 (E84) | X1 (F48) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X2 (F39) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X3 (E83) | X3 (F25) | X3 (G01) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X4 (F26) | X4 (G02) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X5 (E53) | X5 (E70) | X5 (F15/85) | X5 (G05) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X6 (E71/72) | X6 (F16/86) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X7 (G07) |