Grand Prix Monako 1962 Klasyfikacja | Uwagi | Menu nawigacyjneee

Multi tool use
1962 w Formule 1Grand Prix Monako Formuły 11962 w EuropieMonako w XX wieku
sezonie 19623 czerwca1962Circuit de MonacoGrand Prix MonakoFormuły 1
| ||
![]() ![]() | ||
2. wyścig z 9 w sezonie 104. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
Data |
3 czerwca 1962 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
100 |
|
Długość okrążenia |
3,145 km |
|
Dystans |
314,500 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
22 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
17 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
8 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Jim Clark (1:35,4, Lotus) |
|
Zwycięzca |
Bruce McLaren (2:46:29,7, Cooper) |
|
Najszybsze okrążenie |
Jim Clark (1:35,5, Lotus) |
|
Grand Prix Holandii w sezonie 1962 Grand Prix Belgii 1961 Grand Prix Monako 1963 |
Grand Prix Monako 1962 (oryg. Grand Prix Automobile de Monaco) – 2. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1962, która odbyła się 3 czerwca 1962, po raz 9. na torze Circuit de Monaco.
20. Grand Prix Monako, 9. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
---|---|
Oznaczenie |
Wyjaśnienie |
Złoty |
Zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny |
2. miejsce lub wicemistrzostwo |
Brązowy |
3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony |
Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
Niebieski |
Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
Czerwony |
Nie zakwalifikował się (NZ) |
Nie prekwalifikował się (NPK) | |
Różowy |
Nie ukończył (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny |
Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały |
Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig odwołany (OD/C) | |
Bez koloru (domyślny #F8F8F8) |
Został wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie |
Start z pole position |
Kursywa |
Najszybsze okrążenie wyścigu |
* |
Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 |
Pos |
No |
Kierowca |
Konstruktor |
Okrążeń |
Czas/powód NU |
Poz. Start. |
Punktów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
14 |
![]() |
Cooper-Climax |
100 |
2:46:29.7 |
3 |
9 |
2 |
36 |
![]() |
Ferrari |
100 |
+ 1.3 |
9 |
6 |
3 |
38 |
![]() |
Ferrari |
100 |
+ 1:24.1 |
10 |
4 |
4 |
28 |
![]() |
Lola-Climax |
99 |
+ 1 okrążenie |
11 |
3 |
5 |
2 |
![]() |
Porsche |
93 |
+ 7 Okrążeń |
18 |
2 |
6 |
10 |
![]() |
BRM |
92 |
Silnik |
2 |
1 |
7 |
40 |
![]() |
Ferrari |
90 |
Ciśnienie oleju |
4 |
|
8 |
22 |
![]() |
Lotus-Climax |
77 |
Wypadek |
6 |
|
NU |
34 |
![]() |
Lotus-Climax |
64 |
Pompa paliwa |
8 |
|
NU |
18 |
![]() |
Lotus-Climax |
55 |
Sprzęgło |
1 |
|
NU |
26 |
![]() |
Lola-Climax |
44 |
Zawieszenie |
12 |
|
NU |
16 |
![]() |
Cooper-Climax |
43 |
Skrz. biegów |
19 |
|
NU |
20 |
![]() |
Lotus-Climax |
24 |
Wyciek oleju |
17 |
|
NU |
4 |
![]() |
Porsche |
0 |
Wypadek |
5 |
|
NU |
30 |
![]() |
Lotus-Climax |
0 |
Wypadek |
7 |
|
NU |
8 |
![]() |
BRM |
0 |
Wypadek |
14 |
|
NZ |
46 |
![]() |
Lotus-Climax |
|
|
||
NZ |
24 |
![]() |
BRM |
|
|
||
NZ |
32 |
![]() |
Lotus-BRM |
|
|
||
NZ |
44 |
![]() |
Porsche |
|
|
||
NZ |
42 |
![]() |
Lotus-Climax |
|
|
|
|
NW |
40T |
![]() |
Ferrari |
||||
WD |
6 |
![]() |
de Tomaso-Alfa Romeo |
||||
WD |
12 |
![]() |
BRM |
Niegotowy bolid |
Uwagi |
Pole position: Jim Clark – 1:35.4- Najszybsze okrążenie: Jim Clark – 1:35.5
|
|
voR88keM9e,IdbHg2hsB2zJPLVpT6rvJ DXE,oHQMXNp9V1M9u2F4Fb