Grand Prix Monako 1962 Klasyfikacja | Uwagi | Menu nawigacyjneee
1962 w Formule 1Grand Prix Monako Formuły 11962 w EuropieMonako w XX wieku
sezonie 19623 czerwca1962Circuit de MonacoGrand Prix MonakoFormuły 1
| ||
| 2. wyścig z 9 w sezonie 104. wyścig mistrzostw Formuły 1 | ||
| Data | 3 czerwca 1962 | |
| Trasa | ||
| Liczba okrążeń | 100 | |
| Długość okrążenia | 3,145 km | |
| Dystans | 314,500 km | |
| Zgłoszenia | ||
| Zgłoszenia | 22 kierowców | |
| Zakwalifikowało się | 17 kierowców | |
| Ukończyło wyścig | 8 kierowców | |
| Najlepsze wyniki | ||
| Pole position | Jim Clark (1:35,4, Lotus) | |
| Zwycięzca | Bruce McLaren (2:46:29,7, Cooper) | |
| Najszybsze okrążenie | Jim Clark (1:35,5, Lotus) | |
Grand Prix Holandii w sezonie 1962 Grand Prix Belgii 1961 Grand Prix Monako 1963 | ||
Grand Prix Monako 1962 (oryg. Grand Prix Automobile de Monaco) – 2. runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1962, która odbyła się 3 czerwca 1962, po raz 9. na torze Circuit de Monaco.
20. Grand Prix Monako, 9. zaliczane do Mistrzostw Świata Formuły 1.
Klasyfikacja |
Legenda oznaczeń w tabelach dotyczących wyników w sportach motorowych Wyświetl szablon na nowej stronie | |
|---|---|
| Oznaczenie | Wyjaśnienie |
| Złoty | Zwycięzca lub mistrzostwo |
| Srebrny | 2. miejsce lub wicemistrzostwo |
| Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
| Zielony | Ukończył, punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy zdobył co najmniej jeden punkt na przestrzeni sezonu, poza trzema powyższymi opcjami) |
| Niebieski | Ukończył, nie punktował (w klasyfikacji generalnej, gdy nie zdobył co najmniej jednego punktu na przestrzeni sezonu) |
| Czerwony | Nie zakwalifikował się (NZ) |
| Nie prekwalifikował się (NPK) | |
| Różowy | Nie ukończył (NU) |
| Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji generalnej, gdy nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
| Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
| Wykluczony (WYK/EX) | |
| Biały | Nie wystartował (NW) |
| Kontuzjowany (K/INJ) | |
| Wyścig odwołany (OD/C) | |
| Bez koloru (domyślny #F8F8F8) | Został wycofany (WYC/WD) |
| Nie przybył (NP/DNA) | |
| Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
| Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubienie | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie wyścigu |
| * | Sezon w trakcie |
Lista systemów punktacji Formuły 1 | |
| Pos | No | Kierowca | Konstruktor | Okrążeń | Czas/powód NU | Poz. Start. | Punktów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 14 | Cooper-Climax | 100 | 2:46:29.7 | 3 | 9 | |
| 2 | 36 | Ferrari | 100 | + 1.3 | 9 | 6 | |
| 3 | 38 | Ferrari | 100 | + 1:24.1 | 10 | 4 | |
| 4 | 28 | Lola-Climax | 99 | + 1 okrążenie | 11 | 3 | |
| 5 | 2 | Porsche | 93 | + 7 Okrążeń | 18 | 2 | |
| 6 | 10 | BRM | 92 | Silnik | 2 | 1 | |
| 7 | 40 | Ferrari | 90 | Ciśnienie oleju | 4 | | |
| 8 | 22 | Lotus-Climax | 77 | Wypadek | 6 | | |
| NU | 34 | Lotus-Climax | 64 | Pompa paliwa | 8 | | |
| NU | 18 | Lotus-Climax | 55 | Sprzęgło | 1 | | |
| NU | 26 | Lola-Climax | 44 | Zawieszenie | 12 | | |
| NU | 16 | Cooper-Climax | 43 | Skrz. biegów | 19 | | |
| NU | 20 | Lotus-Climax | 24 | Wyciek oleju | 17 | | |
| NU | 4 | Porsche | 0 | Wypadek | 5 | | |
| NU | 30 | Lotus-Climax | 0 | Wypadek | 7 | | |
| NU | 8 | BRM | 0 | Wypadek | 14 | | |
| NZ | 46 | Lotus-Climax | | | |||
| NZ | 24 | BRM | | | |||
| NZ | 32 | Lotus-BRM | | | |||
| NZ | 44 | Porsche | | | |||
| NZ | 42 | Lotus-Climax | | | | | |
| NW | 40T | Ferrari | |||||
| WD | 6 | de Tomaso-Alfa Romeo | |||||
| WD | 12 | BRM | Niegotowy bolid |
Uwagi |
Pole position: Jim Clark – 1:35.4- Najszybsze okrążenie: Jim Clark – 1:35.5
|
|