Ečs Konstrukcja | Ečs współcześnie (2010) | Przypisy | Menu nawigacyjneTřicet pět let...

Multi tool use
Metro w PradzeElektryczne zespoły trakcyjne i wagony eksploatowane w CzechachTabor metra
wagonyradzieckiejmetrze praskimMytiszcziPradzeRWPGmoskiewskim metrzemetrze w Petersburgumetro w BudapeszciespawanejstalowychblachąaluminiowąelektrodynamicznypneumatycznymotorniczegoStřešovicachlinii CNádraží HolešoviceKačerovIV.C
| ||
![]() Zabytkowy wagon typu Ečs | ||
Producent |
Mytiszczi |
|
Lata budowy |
1972–1976 |
|
Liczba miejsc siedzących |
42 |
|
Masa służbowa |
32,5 t |
|
Długość całkowita |
19 206 mm |
|
Napięcie zasilania |
750 V |
|
Liczba i moc silników |
4 × 72 kW |
|
Prędkość konstrukcyjna |
90 km/h |
|
Portal ![]() |
Ečs (81-709) – wagony produkcji radzieckiej eksploatowane w metrze praskim w latach 1974–1997.
Konstrukcja |
Wagony zostały wykonane przez zakłady w Mytiszczi specjalnie dla metra w Pradze jako modyfikacja wagonów typu E. Podobne modyfikacje produkowano w latach 70. także dla systemów metra w innych krajach RWPG. Ečs (litery čs oznaczają modyfikację dla Czechosłowacji – Československo) pochodził od typu E (używanych w moskiewskim metrze, czy w metrze w Petersburgu) oraz Ev (używane przez metro w Budapeszcie). Wagon po każdej stronie ma 4 drzwi, pudło składa się z ramy spawanej ze stalowych profili, do których przymocowano belki pokryte stalową blachą oraz przyspawano wewnętrzne ściany boczne. Ściany i strop przedziału pasażerskiego pokryte były aluminiową blachą. Pojazd był wyposażony w hamulec elektrodynamiczny oraz pneumatyczny i ręczny. Każdy wagon posiadał kabinę motorniczego.
Ečs współcześnie (2010) |
Wagon z numerem 1009 został wystawiony w Muzeum MHD w zajezdni w Střešovicach. Ostatnie wagony, o numerach bcznych: 1083, 1084 i 1085, zostały zachowane jako pociąg zabytkowy, który przy specjalnych okazjach wyjeżdża na starszą część linii C, na odcinku Nádraží Holešovice – Kačerov[1]. Pociągi z pasażerami nie wjeżdżają na najnowszy odcinek linii – IV.C.
Przypisy |
↑ Dpp.cz: Třicet pět let pražského metra. [dostęp 2009-05-08].

Zabytkowy pociąg Ečs na stacji Kačerov
T0kPktfsME6,sGyj2xMYEnf PZLs C,HKDchP,U3zxS77MRpMi 3 kcQ,i73aqUlMVaxI9u7 kPpqpLGNqstZ,8UNnhKWaRAh1vQ7oa5J