KSP-76 Bibliografia | Menu nawigacyjnee
Radzieckie samobieżne działa przeciwpancerneRadziecka broń artyleryjska II wojny światowej
ros.radzieckiedziało samobieżnewojsk powietrznodesantowychGAZGAZ-63ZiS-3
KSP-76 | |
Dane podstawowe | |
Państwo | ZSRR |
Typ pojazdu | niszczyciel czołgów |
Trakcja | kołowa |
Załoga | 3 osoby |
Historia | |
Prototypy | 1944 |
Dane techniczne | |
Silnik | silnik gaźnikowy GAZ-11 o mocy 85 KM (63,4 kW) przy 3600 obr./min |
Pancerz | stalowy, 4-16,5 mm |
Długość | 6,36 m |
Szerokość | 2,11 m |
Wysokość | 1,65 m |
Prześwit | 0,273 m |
Masa | 5340 kg (bojowa) |
Moc jedn. | 15,9 KM/t (11,9 kW/t) |
Osiągi | |
Prędkość | 63-70 km/h |
Zasięg | 300 km |
Pokonywanie przeszkód | |
Brody (głęb.) | 0,9 m |
Rowy (szer.) | 0,6 m |
Dane operacyjne | |
Uzbrojenie | |
1 x armata ZiS-3 kalibru 76,2 mm (54 nab.) | |
Wyposażenie | |
radiostacja 12 RT |
KSP-76 (ros. Колесная самоходная установка – Kołowe Działo Samobieżne, nazywane także GAZ-68) – radzieckie działo samobieżne przeznaczone dla wojsk powietrznodesantowych. Zostało skonstruowane w 1944 roku w zakładach GAZ.
Podwozie KSP-76 bazowało na podwoziu ciężarówki GAZ-63. Napędem pojazdu był silnik gaźnikowy o mocy 85 KM, pozwalający osiągnąć 77 km/h. Główne uzbrojenie stanowiła armata ZiS-3. Samo działo było lekko opancerzone i posiadało otwarty przedział bojowy. Masa pojazdu wynosiła 3,5 tony, dzięki czemu mógł być transportowany drogą powietrzną. Załogę stanowiły 3 osoby (kierowca, dowódca, celowniczy).
Bibliografia |
- James Kinnear: Russian Armored Cars 1930-2000. Darlington, Maryland: Darlington Productions, Inc., 2000. ISBN 1-892848-05-8.
|