Oldenburg Hauptbahnhof Historia | Tory | Połączenia | Menu...


Stacje i przystanki kolejowe w Dolnej SaksoniiOldenburg


OldenburgaDolna SaksoniaNiemczechDeutsche BahnWielkiego Księstwa Oldenburgalinii kolejowej do BremyWilhelmshavenLeerOsnabrückFryderyk August OldenburgsecesyjnejmodernistycznejBrake













































Oldenburg Hauptbahnhof

Oldenburg Hauptbahnhof w 1995
Oldenburg Hauptbahnhof w 1995

Państwo

 Niemcy

Kraj związkowy

 Dolna Saksonia
Miejscowość

Oldenburg
Data otwarcia
1867
Dane techniczne
Liczba peronów
4
Liczba krawędzi
peronowych
7
Kasy
czynne
Linie kolejowe


  • Linia kolejowa Brema – Oldenburg

  • Linia kolejowa Oldenburg – Leer

  • Linia kolejowa Oldenburg – Osnabrück

  • Linia kolejowa Oldenburg – Wilhelmshaven

  • Linia kolejowa Oldenburg – Brake




Położenie na mapie Dolnej Saksonii


Mapa lokalizacyjna Dolnej Saksonii

Oldenburg Hauptbahnhof

Oldenburg Hauptbahnhof






Położenie na mapie Niemiec


Mapa lokalizacyjna Niemiec

Oldenburg Hauptbahnhof

Oldenburg Hauptbahnhof





Ziemia53°08′37″N 8°13′21″E/53,143611 8,222500

Strona internetowa

Portal Portal Transport szynowy

Oldenburg Hauptbahnhof – główny dworzec kolejowy Oldenburga, w kraju związkowym Dolna Saksonia, w Niemczech. Stacja została otwarta 15 czerwca 1867. Znajdują się tu 4 perony. Według klasyfikacji Deutsche Bahn jest dworcem 2 kategorii.



Historia |


Kolej dotarła do stolicy Wielkiego Księstwa Oldenburga wraz z otwarciem linii kolejowej do Bremy, które miało miejsce 15 lipca 1867 roku. W tym samym roku 3 września rozpoczęto przewozy na linii kolejowej do Wilhelmshaven. Dwa lata później, 15 czerwca 1869 zostało otwarte połączenie do Leer, a w 1875 roku do Osnabrück.


Pierwszy dworzec kolejowy w Oldenburgu planowano zbudować przy dzisiejszym Cäcilienplatz. W 1868 roku okazało się, że zaplanowana inwestycja z uwagi na rosnący ruch pasażerski będzie zbyt mała. Dlatego też projekt ten nie został nigdy zrealizowany. Zamiast tego, przez dwanaście lat jako dworzec służył przerobiony budynek dworca towarowego. 21 maja 1879 roku został otwarty dworzec centralny, który znajdował się w okolicy Pferdemarkt. W tym samym miejscu stoi obecny dworzec. Został on zaprojektowany jako neogotycki budynek przez słynnego architekta Wilhelma Conrada Hase.


Obecna budowla dworcowa została otwarta 3 sierpnia 1915 roku po czterech latach budowy. Dzień później dworzec wizytował wraz z córkami Wielki Książę Fryderyk August Oldenburg. Budynek powstał według projektu Friedricha Metteganga i przedstawia wpływy architektury secesyjnej oraz modernistycznej. 21 kwietnia 1945 roku podczas nalotów na Oldenburg dworzec został poważnie uszkodzony. W 1961 roku zawieszono ruch pasażerski na linii kolejowej do Brake. W roku 1992 linia kolejowa do Leer została zelektryfikowana. 5 listopada 2000 roku przewozy pasażerskie na liniach do Wilhelmshaven i Osnabrück zostały przejęte przez NordWestBahn. W tym samym roku po północnej stronie dworca został otwarty centralny dworzec autobusowy (ZOB).



Tory |
















































Tory
Kierunek jazdy

Rodzaj pociągu

Tor 1
Brema,Hanower

Regional-Express
Tor 2 Tor przelotowy Towarowe
Tor 3 Brema, Hanower, Monachium, Lipsk

ICE, InterCity
Tor 4 Osnabrück
NordWestBahn
Tor 5 Wilhelmshaven
NordWestBahn
Tor 6
Leer, Emden

InterCity, Regional-Express
Tor 7 Brema
RegionalBahn
Tor 8 Wszystkie kierunki Inne pociągi


Połączenia |



  • Berlin-Gesundbrunnen

  • Bremen Hauptbahnhof

  • Cottbus

  • Emden Außenhafen

  • Emden Hauptbahnhof

  • Esens

  • Hannover Hauptbahnhof

  • Hude (Oldenburg)

  • Leipzig Hauptbahnhof

  • Magdeburg Hauptbahnhof

  • München Hauptbahnhof

  • Norddeich

  • Norddeich Mole

  • Osnabrück Hauptbahnhof

  • Wilhelmshaven Hauptbahnhof




Popular posts from this blog

Can't compile dgruyter and caption packagesLaTeX templates/packages for writing a patent specificationLatex...

Schneeberg (Smreczany) Bibliografia | Menu...

Hans Bellmer Spis treści Życiorys | Upamiętnienie | Przypisy | Bibliografia | Linki zewnętrzne |...