Humber Pig Menu nawigacyjnee
Brytyjskie transportery opancerzone
brytyjskaciężarówkatransportera opancerzonegoBritish ArmyRoyal Ulster Constabularykonfliktu w Irlandii Północnej
| Humber Pig | |
Humber Pig | |
| Dane podstawowe | |
| Państwo | |
| Producent | Humber |
| Typ pojazdu | transporter opancerzony |
| Trakcja | kołowa |
| Załoga | 2 + 8 pasażerów |
| Historia | |
| Egzemplarze | 1700 |
| Dane techniczne | |
| Silnik | 6-cylindrowy silnik benzynowy Rolls-Royce B60 4.2 l o mocy 120 KM (89 kW) |
| Długość | 4,93 m |
| Szerokość | 2,04 m |
| Wysokość | 2,12 m (część przednia) 2,10 m (część tylna) |
| Masa | 6 t (Mk.1) 7,5 t (Mk.2) |
| Osiągi | |
| Prędkość | 64 km/h |
| Zasięg | 400 km |
| Dane operacyjne | |
Humber Pig – brytyjska ciężko opancerzona ciężarówka pełniąca rolę transportera opancerzonego. Pojazd był używany przez British Army od lat 50. do 90. XX wieku oraz przez Royal Ulster Constabulary i wielokrotnie był wykorzystywany podczas konfliktu w Irlandii Północnej.
Humber Pig w malowaniu charakterystycznym dla pojazdów używanych przez armię brytyjską w latach 70. w Irlandii Północnej, wystawiony w Muzeum Czołgów w Parola
| ||||||||||||||||