Indianapolis 500 1922 Spis treści Wyniki | Przypisy | Menu nawigacyjneIndianapolis 500 1922e

Multi tool use
Wyścigi Indianapolis 5001922 w sportach motorowych1922 w Stanach Zjednoczonych
Indianapolis 500
| ||
![]() ![]() | ||
Data |
30 maja 1922 |
|
Trasa | ||
Liczba okrążeń |
200 |
|
Długość okrążenia |
4,023 km |
|
Dystans |
804,6 km |
|
Zgłoszenia | ||
Zgłoszenia |
24 kierowców |
|
Zakwalifikowało się |
24 kierowców |
|
Ukończyło wyścig |
11 kierowców |
|
Najlepsze wyniki | ||
Pole position |
Jimmy Murphy (161,738 km/h, Duesenberg) |
|
Zwycięzca |
Jimmy Murphy (, Duesenberg) |
|
w sezonie 1922 1921 Indianapolis 500 1923 |
Indianapolis 500 1922 (oryg. 10th International 500-Mile Sweepstakes Race) – dziesiąta edycja wyścigu Indianapolis 500.
Spis treści
1 Wyniki
1.1 Kwalifikacje
1.2 Wyścig
2 Przypisy
Wyniki |
Kwalifikacje |
W kwalifikacjach każdy z kierowców miał do przejechania 4 okrążenia, w którym mierzono prędkość. Średnia prędkość spośród 4 okrążeń decydowała o klasyfikacji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Czas |
Poz. s. |
---|---|---|---|---|---|
1 |
35 |
![]() |
Duesenberg |
161,738 km/h |
1 |
2 |
12 |
![]() |
Duesenberg |
160,885 km/h |
2 |
3 |
17 |
![]() |
Duesenberg |
160,209 km/h |
3 |
4 |
4 |
![]() |
Frontenac |
159,727 km/h |
4 |
5 |
5 |
![]() |
Frontenac |
159,646 km/h |
5 |
6 |
2 |
![]() |
Frontenac |
157,715 km/h |
6 |
7 |
24 |
![]() |
Duesenberg |
157,329 km/h |
7 |
8 |
9 |
![]() |
Miller |
157,313 km/h |
8 |
9 |
14 |
![]() |
Ballot |
156,025 km/h |
22 |
10 |
1 |
![]() |
Duesenberg |
155,703 km/h |
9 |
11 |
7 |
![]() |
Frontenac |
154,818 km/h |
10 |
12 |
34 |
![]() |
Miller |
154,255 km/h |
11 |
13 |
15 |
![]() |
Ballot |
153,852 km/h |
23 |
14 |
23 |
![]() |
Duesenberg |
153,691 km/h |
20 |
15 |
8 |
![]() |
Milton |
151,921 km/h |
24 |
16 |
26 |
![]() |
Frontenac |
151,358 km/h |
12 |
17 |
21 |
![]() |
Duesenberg |
150,119 km/h |
13 |
18 |
31 |
![]() |
Duesenberg |
149,507 km/h |
14 |
19 |
27 |
![]() |
Frontenac |
144,277 km/h |
15 |
20 |
3 |
![]() |
Frontenac |
144,196 km/h |
16 |
21 |
10 |
![]() |
Duesenberg |
142,909 km/h |
17 |
22 |
25 |
![]() |
Frontenac |
141,300 km/h |
18 |
23 |
6 |
![]() |
Frontenac |
140,253 km/h |
25 |
24 |
16 |
![]() |
Peugeot |
138,564 km/h |
26 |
25 |
18 |
![]() |
Ford |
135,023 km/h |
21 |
26 |
22 |
![]() |
Bentley |
131,804 km/h |
19 |
19 |
![]() |
Ford |
– |
27 |
|
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Czas |
Poz. s. |
Wyścig |
Źródło: ultimateracinghistory.com[1]
P |
+ / – |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Okr. |
Czas / Strata |
Komentarz |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
35 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
2 |
![]() |
12 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
3 |
![]() |
15 |
![]() |
Ballot |
200 |
||
4 |
![]() |
17 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
5 |
![]() |
31 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
6 |
![]() |
24 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
7 |
![]() |
21 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
8 |
![]() |
1 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
9 |
![]() |
26 |
![]() |
Frontenac |
200 |
||
10 |
![]() |
10 |
![]() |
Duesenberg |
200 |
||
11 |
![]() |
3 |
![]() |
Frontenac |
200 |
||
12 |
![]() |
34 |
![]() |
Miller |
200 |
||
13 |
![]() |
22 |
![]() |
Bentley |
200 |
||
14 |
![]() |
18 |
![]() |
Ford |
160 |
+40 okr. |
|
15 |
![]() |
25 |
![]() |
Frontenac |
160 |
+40 okr. |
|
16 |
![]() |
9 |
![]() |
Miller |
195 |
Tylna oś |
|
17 |
![]() |
27 |
![]() |
Frontenac |
169 |
Silnik |
|
18 |
![]() |
19 |
![]() |
Ford |
165 |
Silnik |
|
19 |
![]() |
5 |
![]() |
Frontenac |
161 |
Pręt |
|
20 |
![]() |
7 |
![]() |
Frontenac |
110 |
Wypadek |
|
21 |
![]() |
6 |
![]() |
Frontenac |
105 |
Pręt |
|
22 |
![]() |
4 |
![]() |
Frontenac |
94 |
Oś |
|
23 |
![]() |
2 |
![]() |
Frontenac |
88 |
Pręt |
|
24 |
![]() |
8 |
![]() |
Milton |
44 |
Wyciek gazu |
|
25 |
![]() |
14 |
![]() |
Ballot |
25 |
Pręt |
|
26 |
![]() |
23 |
![]() |
Duesenberg |
25 |
Wypadek |
|
27 |
![]() |
16 |
![]() |
Peugeot |
7 |
Zawór |
|
P |
+ / – |
Nr |
Kierowca |
Konstruktor |
Okr. |
Czas / Strata |
Komentarz |
Przypisy |
↑ Indianapolis 500 1922 (ang.). ultimateracinghistory.com. [dostęp 2014-12-28].
|
aOcM1SASY dhCMAEWAYWpBM